Osnovna škola "Vela Luka"

Posjeti...

Vremenska prognoza

Popis udžbenika

Preporuka učenicima:

« Rujan 2018 »

Ispis statistike od 25. 11. 2010.

Ovaj mjesec: 2059
Stajun od lumblija u našoj školi
Administrator / datum: 17. 10. 2018. 17:34

Dolaskom jeseni našim mjestom se širi miris lumblije. Izrađujući lumblije zabavljaju se i veliki i mali i tako već stoljećima čuvamo naš tradicionalni kolač.

Danas (srijeda, 17.10.2018) naša škola miriše na lumbliju. Pratili smo miris i donosimo vam nove vijesti iz naše škole.

Izvjestitelj Vigo doznao je od učiteljice Sandre Sirovice (voditeljice Zadruge) da učenici školske zadruge „Meja“ prave tradicionalni kolač lumbliju. Učiteljica je zadovoljna jer „Sve su ruke složne i mijese tijesto“.  Zadrugari su podijelili zadatke, neki su mijesili smjesu za lumblije, neki su ribali limune, naranče i jabuke a neki su pravili sok. Robert kaže da je jako zabavno. Za Petru je najbolji dio miješenje tijesta.

U izradi lumblija sudjelovala je i načelnica. Izvjestiteljica Meri od načelnice doznaje:“ S obzirom da sam studirala sve do prije 5 godina, osjećam kao da je bilo jučer kada sam izašla iz školskih klupa. Ovo mi je treći put da sam pokušala raditi lumblije. Prva dva puta radila sam zajedno sa djecom iz dječjeg vrtića, a treći put sa učenicima učeničke zadruge. Svaki put je to bilo divno iskustvo jer sam tako naučila praviti lumblije i mogla sam se družiti sa djecom iz vrtića i škole.“

Izvjestiteljice Roza i Mia koje su ujedno i sudjelovale u izradi, doznaju da će se sutra, 18. listopada 2018. održati natjecanje u pravljenju lumblija na kojem će sudjelovati školska zadruga „Meja“.

Web istražitelji Nina i Toni donose vam legendu o lumbliji.

Priča o lumbliji je priča o ljubavi. Datira iz doba Napoleona. To je priča o ljubavi lokalne djevojke i francuskog vojnika. Kada je francuski vojnik morao otići svojoj je djevojci poklonio kolač s riječim „Ne zaboravi me“, tj. „n'ublie“. I tako mi danas imamo lumbliju.

Izlet povodom Dana zahvalnosti

Prošli tjedanu našoj školi obilježili su se Dani zahvalnosti za plodove zemlje. Na satu hrvatskog jezika pisali smo prigodne pjesme i obrađivali pjesmu Zahvalni ljudi, koja nas je poučila kako je važno reći hvala.
U petak smo bili na dogovoreni izlet na Plavi put s predivnim pogledom na našu Velu Luku. Svatko je donio ponešto i tako smo priredili pravi piknik. Imali smo kruh, palačinke, štrudele i našu tradicionalnu lumbliju. Na tom pikniku bilo je svega, a što je najvažnije, zabavili smo se i malo rekreirali na otvorenom jer smo htjeli ukazati i na važnost kretanja za zdravlje, a dobro bi bilo da je ovo moguće malo češće. Svi smo bili tužni jer smo se trebali vratiti u školu na zadnji sat, ali nema veze, bilo je odlično i ja bih sve ponovila.
                                                                                  Tina Mirošević, 7.a

[OPŠIRNIJE]

Tjedan zahvalnosti za plodove zemlje
Administrator / datum: 15. 10. 2018. 14:43

Dani zahvalnosti za plodove zemlje obilježavaju se svake godine tijekom listopada.
Ovaj dan povezan je sa Svjetskim danom hrane kako bi se podigla svijest o važnosti zdrave prehrane, ekološke proizvodnje i očuvanju biološke raznolikosti. Kroz različite aktivnosti učenici se upoznaju sa biljnim vrstama svog kraja i prehrambenim običajima svog zavičaja.
Od 15.-19. listopada u našoj školi obilježit ćemo Dane zahvalnosti za plodove zemlje. Na satovima razrednih odjela govorit ćemo o važnosti zdrave prehrane i zdravog načina života. Ovaj tjedan popratit ćemo i različitim aktivnostima u školi vezanim za Dane zahvalnosti.

Osmaši na ekskurziji!
Administrator / datum: 3. 10. 2018. 08:57

U utorak, 2. listopada učenici osmih razreda krenuli su na dugo iščekivanu višednevnu ekskurziju na kojoj će osim druženja i zabave vidjeli mnoge značajne kulturno – povijesne znamenitosti. Javili su nam se sa nekoliko zajedničkih fotografija

[OPŠIRNIJE]

Posjet izložbi "Međunarodni susret umjetnika u Veloj Luci 1968."
Nikolina Borovina / datum: 13. 9. 2018. 10:21

Od 7. do 14. rujna 2018. učenici od 5. do 8. razreda posjetili su galeriju Centra za kulturu Vela Luka gdje su imali priliku pogledati dokumentarnu izložbu „ Međunarodni susret likovnih umjetnika u Veloj Luci 1968.“
Voditeljica galerije Rada Dragojević Ćosović ispričala im je što se sve događalo u Veloj Luci prilikom međunarodnih susreta likovnih umjetnika 1968. 1970. i 1972. godine. Istaknula je važnost tih susreta i događanja na kojima su sudjelovali brojni svjetski priznati umjetnici, arhitekti, kompozitori, redatelji i likovni kritičari.
Na prvom susretu 1968. realizirano je 70-ak mozaik ploča od kojih je jedan dio ugrađen u spomen pano s centralnim motivom golubice u središtu našeg mjesta. Otok Proizd bio je mjesto na kojem je nastao dio velolučkih mozaika i mjesto kreativnog druženja od 9- do 31. kolovoza 1968.
Međunarodni susret likovnih umjetnika u Veloj Luci trajno je obilježio kulturni i umjetnički život Luke, a mozaici su postali vrijedan dio naše kulturne baštine.

Pozdrav prvašima!
Administrator / datum: 6. 9. 2018. 11:31

U ponedjeljak, 3. rujna započela je školska godina za dvadeset prvašića.
Svoj prvi školski dan započeli su veselo i raspjevano priredbom koju su im pripremile njihove učiteljice Nalta Padovan i Melita Kosović, zajedno sa učenicima petog razreda. Predstavu su pratili roditelji, bake, djedovi i učitelji škole dajući novim učenicima podršku i želeći im što uspješnije i sretnije školovanje.
Učenike je posjetila i općinska načelnica Katarina Bikić koja im je darovala slikovnice Hrvatska za djecu kako bi što bolje upoznali svoju domovinu, te im zaželjela puno uspjeha u učenju i radu.

Luška strka
Lenko Dragojević / datum: 27. 6. 2018. 09:42

Dana 23.lipnja 2018.g. organizirana je 1. Luška strka - Pozdrav ljetu. To je sportsko rekreativna manifestacija u organizaciji Zajednice sportskih udruga Vela Luka koja je potakla veliki interes Velolučana svih uzrasta.

U strci je sudjelovao veliki broj naših učenika  koji su se utrkivali u nekoliko kategorija. U dječjoj utrci od 1. do 4. razreda sudjelovalo je preko 60 učenika na stazi oko Žardina, u prvoj utrci učenika 1. i 2. razreda prvo mjesto je osvojila Meri Surjan 1.b, drugo mjesto Mateo Žanetić 2.a i treće osvojio je Mikula Žuvela 2.b.

U drugoj utrci učenika 3. i 4. razreda, prvo mjesto je osvojio Antonio Cetinić 3.a, drugo mjesto Marta Surjan, a treće mjesto osvojila je Katarina Surjan 4.a.

Trail staza za Lušku strku je bila dugačka oko 6 km a biciklistička oko 18 km. Prijavljeno je ukupno 44 biciklista i 51 trkač. Vrijedi spomenuti trkače utrke traila u muškoj konkurenciji u kojoj je ukupno prvo mjesto osvojio Leo Zlokić 7.b a treće mjesto Vito Prižmić 7.a i u ženskoj konkurenciji Petra Dragojević osvojila je ukupno treće mjesto.

Čestitke našim učenicima!

Put u Komižu
Administrator / datum: 19. 6. 2018. 09:24

U petak, 15. lipnja 2018. učenici naše škole koji su u studenom 2017. sudjelovali u radionici izrade Komiške gundule ponovno su krenuli put Komiže. Ovaj put na Festival mora – Rota palagruzione.
U sklopu tog festivala sudjelovali su na radionici brodogradnje – gundula Vela Luka na kojoj su nastavili izradu gundula koje su započeli u studenom prošle godine.
Ovu radionicu je organizirala Udruga za promicanje promicanje vrijednosti tradicionalnig načina plovidbe Šćiga iz Vele Luka u suradnji s udrugom Palagruža iz Komiže s ciljem da se kroz igru zainteresira učenike za tradicionalne načine izrade brodova. Naši učenici učili su rukovati sa raznim alati, obrađivati drvo i kako spajati dijelove da bi dobili gundulu.
Osim radionice u sklopu festivala organizirana je mala škola veslanja i jedrenja.
U subotu, 16. lipnja učenici su sudjelovali u ragati i natjecali se u veslanju gundule. Bili su ponosni jer su osvojili drugo mjesto i pokazali se kao pravi veslači.

Dojmovi učenika:

„Bilo nam je lijepo i super smo se proveli. Marin i Nikola osvojili su 2. mjesto u veslanju gundule“

„Najviše mi se svidilo kad smo osvojili 2. misto protiv osmaši i obid s pečenom tunom.“

„Svidio mi se smještaj, imali smo krevete na kat s puno jogia. Sljedećeg dana vozili smo gundulu i bilo je super. I drago nam je što nas je učiteljica Jelena povela“

Posjet OŠ Srečka Kosovela i svečano otvaranje mozaika
Administrator / datum: 4. 6. 2018. 12:04

Od srijede, 30. svibnja 2018. do petka, 1. lipnja 2018. našu školu i mjesto posjetili su učenici OŠ Srečka Kosovela iz Sežane. Ovaj posjet i druženje dio su projekta izrade zajedničkog mozaika Mosaik to be together.
Nakon dolaska, naši su gosti uživali u vožnji brodom veloluškom uvalom, a u večernjim satima u školi je održana svečanost otvaranja mozaika koji je postavljen u prizemlju škole. Nakon svečanosti, svi zajedno su krenuli prema predjelu Pod Boriće gdje je bilo organizirano tradicionalno kađenje smiljem, kako bi naši prijatelji iz Slovenije sudjelovali u ovom starom luškom običaju.
Drugog dana posjeta, gostima je osim obilaska grada Korčule, organizirana mala škola jedrenja koju je organizorao Pomorski klub Vitar iz Brne. Članovi kluba, mali veliki mornari, jedrili su s djecom Vele Luke i Sežane predivnom uvalom Brna što je mališanima iz Slovenije, a i svima nama, bio neprocjenjiv doživljaj.
Ovo zajedničko druženje i upoznavanje novih prijatelja ostati će nam u lijepom sjećanju, te se nadamo novim zajedničkim projektima i susretima.

Predavanje o Titaniku
Administrator / datum: 4. 5. 2018. 11:52

Povodom 106.-te obljetnice potonuća slavnog broda Titanika, fantastična ekipa iz dodatne nastave iz fizike, pod vodstvom svog mentora Vojka Tabaina pripremila je nevjerojatno putovanje u 1912.godinu. U četvrtak, 3. svibnja u učionicu br.10 došao je veliki broj zainteresiranih petaša, sedmaša i osmaša koji su od 17:00 do 19:00 sati osupnuto pratili tijek Titanikove tužne ali zanimljive priče.

Josipa Anić, Danko Stipković, Zlatan Gugić, Marija Žuvela, Anita Borovina Vranješ i učitelj Vojko su uložili ogroman trud kako u pripremi tako i u prezentaciji svoje priče, a to je publika prepoznala i pozdravila. Veliku zainteresiranost izazvao je mali parni stroj kojeg je učitelj pokrenuo kako bi demonstrirao pogon tadašnjih brodova.

Thomas Adrews (Danko Stipković), konstruktor, ispričao nam je svoju priču o izgradnji najpoznatijeg broda i kako je ostao s njim do kraja.

Priči se pridružio i kapetan Smith (Marija Žuvela, u mornarskoj uniformi iz 1909.god) koji je prije Titanika bio kapetan Olympica, Titanikovog blizanca. Kapetanu Smithu je to trebalo biti posljednje putovanje pred umirovljenje.

Svoju stranu priče ispričao je i Arthur Henry Rostron (Josipa Anić), kapetan Carpathie, broda koji se odazvao pozivu u pomoć i koji je zaslužan za preživjele. Kapetanu Rostronu je dodjeljen Orden za hrabrost.

Robert Ballard (Zlatan Gugić) ispričao nam je sve o svojim nastojanjima da pronađe Titanik. Tek u trećoj ekspediciji uspio u svojoj namjeri, naglasivši kako njegova ekipa ništa nije sa broda uzela. Tek su na pramcu ostavili spomen ploču.

Isječke iz knjige "Titanic" Slobodana Novkovića s pričama o časnom kraju poznatih i veoma bogatih putnika pročitala nam je Anita Borovina Vranješ. Zasluženi veliki pljesak vratio nas je u sadašnjost u učionicu br.10. Puni utisaka, čestitamo na fantastičnom predavanju!

Projekt "Hrabri čuvari"
Administrator / datum: 9. 4. 2018. 14:01

Naša škola se prijavila na natječaj Hrabrog telefona za sudjelovanje u projektu „Hrabri čuvari“. Natječaj je poslan svim osnovnim školama u Republici Hrvatskoj. Projekt se provodi uz potporu Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku u svrhu unapređenja sigurnosti djece na društvenim mrežama te smanjenja govora mržnje i nasilja nad i među djecom na internetu. Usmjeren je na prevenciju i djelotvornu zaštitu djece od nasilja na internetu kroz edukaciju i podršku nastavnicima, djeci i roditeljima o sigurnom korištenju interneta, prevenciji i djelotvornoj zaštiti djece od vršnjačkog nasilja na društvenim mrežama.

Od 71 prijavljene škole, u projektu po jedna škola iz svake županije. Iz naše županije odabrana je naša škola za sudjelovanje. Već je odrađena jedna od planiranih četiri radionice, koje će se realizirati u narednom mjesecu.

Izrada Komiške gundule
Administrator / datum: 28. 11. 2017. 14:33

U subotu i nedjelju 25. i 26. studenog učenici naše škole imali su jedinstvenu priliku naučiti kako se rade Komiške gundule. Radionicu su organizirale udruge Palagruza iz Komiže u Šćiga iz Vele Luke.
Nakon prezentacije o različitim tradicionalnim plovilima učenici su se upoznali i sa raznim alatima za obradu drva sa kojima su uspješno izrađivali svoju prvu pravu brodicu poznatu Komišku gundulu. Radionicu su vodili Jure Žunko, Lada i Miro Cvitković a naši vrijedni, mali brodograditelji su bili: Demian Ćosin, Domenico Boris Forte, Nika Franetović, Ivana Marić, Nikola Oreb, Ante Tabain i Marin Miletić.

Dojmovi učenika:

Meni se najviše svidjelo kada smo pilili kolumbu i rebra i kada smo na kraju izrađivali puške od ostataka drva. Bilo je baš zanimljivo.“
                                                                                  Ante Tabain, 5.b

Svidjelo mi se kako je osmišljen program i izrada gundule. Brod je bàza. Voditelji su bili prijateljski i naučili smo nešto novo.“
                                                                                     Marin Miletić, 6.b

Meni se najviše svidjelo kada smo pilili drvo i kad smo svi skupa radili na kolumbi gundule. Posebno mi se svidjelo kako smo svi skupa surađivali.“

Nikola Oreb, 5.b

Što su sve radili pogledajte u fotogaleriji...